Havahduin,

nimittäin kun tiskasin tulin ajatelleeksi koulua ja sitä mihin olen pyrkinyt elämässäni. Pyrkinyt ammatillisessa ja koulutuksellisessa mielessä.

Tajusin että olen päässyt siihen mihin aina olen pyrkinyt. Opiskelen teatterialaa korkeakoulussa. Saan tehdä teatteria: näytellä, ohjata, dramatisoida... Saan kokeilla mahdollisuuksiani monella eri teatterin alueella.

Lisäksi saan tehdä paljon muutakin, mistä en ole uneksinutkaan. - Saan opettaa.

Minulle tuli levollinen olo siitä että olen saavuttanut jotain elämässäni. Havahtumiseni tarkoittaa sitä, että nyt saan lakata pyrkimästä eteen päin. Saan tästä lähtien nauttia elämästä ja työstä asian parissa josta pidän.

Ihmiset pyrkivät hyvin paljon erilaisiin tilanteisiin ja pyrkivät saamaan aina jotain enemmän. Elämä on kilpajuoksua ajan kanssa, ajan joka loppuu vääjäämättä. Ihmiset kuluttavat itsensä loppuun haluamalla ja pyrkimällä. Pyrkimys on kierre josta ei pääse pois edes kieltämällä halujaan. Kieltämällä halujen kiellosta tulee oma pyrkimyksensä. Ihminen on loukussa niin kauan kun on pyrkimystä.

Uskon, että maailma olisi parempi paikka jos kaikki pysähtyisivät katsomaan sitä mitä he ovat saavuttaneet ja nauttimaan siitä.

Tiskaaminen on hyvä tapa ajatella.